Strona główna Portalu >>> newsy >>> INWESTYCJE
Wielka budowa na rondzie Mogilskim

Tramwajowe perony przesiadkowe dla pasażerów sześć metrów poniżej poziomu ziemi, zupełna przebudowa tarczy skrzyżowania, sygnalizacja świetlna przy wjazdach na rondo Mogilskie, tunel szybkiego tramwaju...

 
gazeta.pl
Jerzy Kłeczek
|
28-10-04
|
skomentuj artykuł
|
wyślij artykuł
|
wydrukuj artykuł
 


Tak będzie wyglądać rondo po wielkiej przebudowie

Tramwajowe perony przesiadkowe dla pasażerów sześć metrów poniżej poziomu ziemi, zupełna przebudowa tarczy skrzyżowania, sygnalizacja świetlna przy wjazdach na rondo Mogilskie, tunel szybkiego tramwaju (zaczynający się na rondzie i przebiegający pod ul. Lubomirskiego, dworcem PKP, budowanym tam hipermarketem i przebudowaną ul. Pawią) ciągnący się aż do estakady na ul. 29 Listopada, a dalej torowisko dla szybkiego tramwaju - aż do zmodernizowanej pętli przy ul. Kamiennej, nowa trasa z tunelem pod dworcem PKP; dwupoziomowy dworzec PKS - to nie fikcja, ale niedaleka przyszłość. Wokół dworca PKP realizowane są (lub będą) aż 33 potężne inwestycje. I wszystkie zakończą się najpóźniej w 2006 r. Ale do tego czasu trzeba się liczyć z gigantycznymi utrudnieniami komunikacyjnymi w tym rejonie. Już niedługo torowisko tramwajowe na rondzie Mogilskim zostanie przesunięte w pobliże budowanej operetki, w marcu 2005 r. zlikwidowany zostanie przejazd tramwajowy do ronda Grzegórzeckiego, a ulice, choć nie będą całkowicie zamknięte, zostaną zwężone, a nawet przesunięte, bądź powstaną trasy tymczasowe. Największy kłopot z przejazdem w tym rejonie wystąpi w przyszłym roku. Jednak za dwa lata o okolicach dworca będziemy mogli mówić, że to -zgodnie z nazwą - Krakowskie Centrum Komunikacyjne.

GAZETA.PL